Neji liep met Vibrava op zijn hoofd naar de leslokalen voor de Ranger lessen, zoals op het rooster was aangegeven. Hij keek op het papiertje, dat hij had gekregen toen hij zich had ingeschreven, en zocht rond naar lokaal 0.87. Ineens werd er iets omgeroepen.
“Beste nieuwe studenten voor de Ranger Opleiding. Jullie eerste les van 14:00 zal in plaats van lokaal 0.87, plaatsvinden op het binnenplein. Hier staat jullie een leuke les te wachten. Ik herhaal nog even, de eerste les…” Neji keek op. “Aha, dus ik kan weer terug lopen, mooi.” Neji draaide zich om en liep weer terug naar het binnenplein.
Eenmaal aangekomen op het binnenplein, zag hij een groep studenten staan, waarschijnlijk allemaal eerstejaars voor de Ranger Opleiding. Neji liep er naartoe en Vibrava begon wat zenuwachtiger te worden. “Rustig maar jongen, gewoon op mijn hoofd blijven zitten.” Vibrava knikte en samen voegden zij zich toe aan de groep. Na een tijdje kwamen er twee mensen aan wandelen vanuit de school. Een was duidelijk een ranger, gezien de rode kleren. Neji zag het al snel en voelde zijn hart wat harder gaan kloppen. De ranger kwam hem bekent voor. De andere persoon was dan waarschijnlijk de docent en die had een kar bij zich met pakketjes. Neji keek weer naar de ranger en probeerde te ontdekken wie hij was. De man had blond, kort tot medium lang haar. Ineens riep iemand achter hem “Oh mijn god! Het is Jackie! Je weet wel! Jack Walker!” Iedereen begon te praten en ineens viel het kwartje ook bij Neji. Jack Walker was een beroemde Pokémon ranger. Hij is vooral bekend van zijn missie samen met wat Pokémon Trainers het ei van Manaphy te beschermen. “Rustig mensen, rustig.” begon de docent. “Voordat we verder gaan stel ik ons even voor. Zoals iemand net al riep, dit is Pokémon Ranger Jack Walker. Mijn naam is Hijame Skyler en ik ben een van de docenten op de Ranger Opleiding. Vandaag gaan we wat bijzonders doen. Allereerst krijgen jullie een outfit en natuurlijk een Capture Styler. Jullie krijgen dan 10 minuten om naar je kamer te gaan en je om te kleden. Daarna komen jullie terug. Begrepen?” Neji knikte en zag dat anderen dat ook deden. “Jullie partners, mocht je die al hebben, mogen jullie vrij laten, niet voor altijd, maar voor deze les. Zij mogen rusten.” Vibrava keek op. Eigenlijk wilde hij erbij zijn en zien hoe Neji zijn eerste les doorkwam. Neji stak zijn hand op en kreeg meteen de beurt om wat te zeggen. “Mogen de partners er wel bij blijven, of moeten ze echt weg van het binnenplein?” De docent schudde zijn hoofd. “Als ze zelf willen mogen ze blijven. Maar wel aan de zijkant of in de lucht. We hebben de ruimte nodig en dan kunnen ze nog wel in de weg lopen. We willen liever niet dat Ranger 1 de partner vangt van Ranger 2, om het even te verduidelijken. Neji knikte en Vibrava vloog van zijn hoofd. “Heb je dat gehoord jongen?” vroeg Neji. “Je mag blijven, maar dan wel vanuit de lucht. Vind je dat erg?” Vibrava schudde zijn kop en vloog de lucht in. “Ok, als iedereen even zijn of haar maat wil zeggen, dan delen Jack en ik de pakketjes uit met uniform en styler.” zei Hijame en iedereen ging in de rij staan. Neji stond best ver vooraan dus hij had al snel een pakketje. “Wie zijn pakketje heeft kan al gaan omkleden. Zorg dat je om half drie hier weer bent.” Neji zwaaide naar Vibrava en rende toen naar zijn kamer.
Aangekleed in zijn uniform, die perfect paste, kwam Neji weer terug op het plein. Vibrava kwam meteen naar beneden om Neji te bekijken. “En, zie ik er goed uit Vibrava?” vroeg Neji. Vibrava vloog om Neji heen en bekeek de zwart harige jongen in een rood met grijs en andere kleuren uniform goed. Daarna knikte hij blij. “Haha, bedankt jongen. Ik ga maar snel naar de groep, kijk jij maar van boven toe.” Neji voegde zich samen met wat andere studenten die er net aankwamen bij de groep en de les kon beginnen. “Oké studenten. Vandaag gaan wij, Jack en ik, jullie de basis leren van het gebruik van de Capture Styler. We oefenen vandaag nog niet op Pokémon, omdat je eerst moet leren om het te controleren, voor dat je verder gaat.” sprak Hijame en hij haalde zijn eigen Capture Styler tevoorschijn. Neji’s hart ging weer wat sneller kloppen. Vandaag ging hij dus meteen al leren hoe te een Pokémon te vangen met zijn gloednieuwe styler.