‘Ik wil een gevecht! Hier en nu!’ De stem van een jongen deed haar opkijken. “Wat moet je?” vroeg ze, duidelijk geïrriteerd. Hij wees naar haar Charmander. ‘Ik wil een gevecht! Hier en nu!’ Pfft, moest hij echt zo in de herhaling vallen? Ze glimlachte. Ze klikte de kleine Pokéball die aan haar ketting hing ervanaf en klikte hem groot. “Je kan een gevecht krijgen wanneer je dat wil, my dear,” meldde ze kalm. ‘Oké, Marill!’ riep de jongen uit, waarna hij een ball gooide, waar een Marill uit kwam. Ze rolde een keer met haar ogen. “Ga, Bell!” riep ze uit. Met een zwaai gooide ze de ball de lucht in. Hij opende zich hoog in de lucht en een grote Noctowl kwam uit de ball, waarna deze vals naar de jongen keek. ‘Dat is wat anders..’ mompelde hij. Even glimlachte ze naar haar Charmander. Vreemd. Enkel omdat haar Charmander vaak naast haar liep, kwamen er nieuwelingen zoals dit jochie op haar af, zeggend dat ze een wedstrijdje wilden. Maar, wanneer ze haar Noctowl erbij trok, leken ze van hun stuk te zijn.
“Pak hem.”
Ze zag de blik op het gezicht van de jongen, maar toonde geen medelijden. Haar Noctowl was groot. Eén meter zesenzestig, om precies te zijn. Het normale formaat van een Noctowl was één meter zestig; een mannetje lag er net boven, een vrouwtje eronder. Maar, haar Noctowl was een geval apart.
“Pak die Marill met je Sky Attack.” Een glimlach kwam op haar gezicht en ze wierp haar blik omhoog, waardoor het zichtbaar werd. Het litteken wat begon aan de rechterkant van haar nek, onder haar oor. Vanaf daar liep het door tot aan haar linker borst. Meestal was het onzichtbaar, ze had kort haar, maar het viel er een beetje overheen. Bovendien had ze altijd een shirt met een hoge kraag. Enkel wanneer ze haar rode ogen vestigde op haar Noctowl, was het zichtbaar. Het was niet zo dat ze veel kon zien met haar rode ogen. Haar zicht was beperkt. Kleuren waren voor haar niet zichtbaar, ze kon enkel een wereld vol schaduwen zien.
Een kreet. De Marill. Nog een kreet. De jongen. Een glimlach die haar gezicht sierde. Een laatste dreigement. “Heb het lef om me nog één keer te irriteren, zal ik je niet sparen.”
De Noctowl werd teruggeroepen en het meisje draaide zich om.
Het was niet dat haar Noctowl extreem sterk was. Natuurlijk was ze niet zwak; ze was niet voor niets geëvolueerd. Maar, ze was niet extreem sterk. De kinderen die haar uit durfden te dagen creëerden die illusie voor zichzelf. Een Noctowl, groter dan het hoorde, naast een meisje met bloedrode ogen en een beschadigde nek. Een kras die van de slagader tot het hart ging.
Ze verborg het niet omdat het lelijk was, maar uit angst. Angst voor de herinnering.
Maar, dat wisten de kinderen niet. Ze zagen enkel het verbitterde mens met de bloedrode ogen en haar immens grote Noctowl. Wanneer een kind, jong als die die haar net uitdaagde, die illusie voor zichzelf opwekte.. Kon je snel gebruik maken van hun bekende wanhoopsacties. Maar alleen als je geen medelijden kende. En.. Zij kende dat niet. Het was ieder voor zich. De enigen om wie ze nog kon geven waren haar Pokémon.
Meer niet.
Ik kom je irriteren. =D ~