"Wat een blunder, of niet Vibrava?" De Pokémon op Neji's hoofd knikte wild, half lachend van de situatie waarin Neji zich enkele minuten geleden in bevond. "Ach... het heeft wel een voordeel. Hij heeft de kamer voor zich alleen en ik misschien ook." Neji stak de sleutel in het sleutelgat en dit keer paste die wel. Hij deed de deur voorzichtig open en stond verbaast toen hij de mooie nette kamer zag. "Lang geleden hè Vibrava? Dat wij in zo'n kamer hebben overnacht. Nu zullen we er wel een tijd in blijven." Neji liep naar binnen gevolgd door Vibrava die meteen naar het raam toe vloog. "Ah, ik snap het al. Ik doe hem wel los. Dan kun je er in en uit vliegen. Wees maar blij dat het een groot raam is." zei Neji en hij deed een deel van de grote raam open. Vibrava ging voorzichtig naar buiten, want hij wilde zijn vleugels niet beschadigen. "Ga maar jongen, ik ruim de spullen en alles wel op en ga even douchen." Vibrava knikte en ging naar buiten om even ontspannend rond te vliegen.
Neji ruimde eerst zijn tas op. De kleren legde hij in zijn kast en de rest van de spullen ruimde hij ook op. "Hmm... ik moet Mams even bellen of ze nog wat spullen kan brengen. Dit is echt te weinig... voor op reis moet ik zo min mogelijk hebben, alleen het nodige, maar dit is weer wat anders." Neji liep even de gang weer op en ging naar de publieke telefoon. Daar belde hij zijn moeder even op.
"Hoi Mam. Ja hoor, alles gaat goed. Vibrava zorgt goed voor mij. Wat zeg je? Ooh, jah ik bel vanaf Yuito. Ja inderdaad, dat is die Academie. Wat ik hier doe? Nou ik wil Ranger worden, weetje nog dat ik dat altijd als kind riep? Nu heb ik besloten het te doen. Wie dat betaald? De Ranger Union heeft me ingeschreven. Waarom? Ik kwam ze tegen en vertelde dat ik Ranger wilde worden. Ze hebben mijn papieren ingevuld en daarna met een Pidgeot erheen laten vliegen. Vibrava vind het geweldig hier. Wil je hem horen? Oh, hij zit nu lekker buiten te vliegen. Je weet hoe hij is. Houd er niet van om in een krappe ruimte te zitten. Maargoed, ik bel dus om te vragen of je mij wat spullen toe kun sturen of brengen. Ja, ik had wel spullen maar alleen het nodige...geen extra. Oh, Papa komt het brengen morgen? Ok, vraag maar naar mijn kamer bij de receptie. Uhu, ik heb een kamer ja. Uhm, we beginnen overmorgen volgens mij. Ja. Ja ik heb er heel veel zin in, maar ik moet hangen mam. Iemand anders wil graag bellen. Ik spreek Papa morgen wel. Doei doei, ja ik hou ook van jou!" en Neji hing de hoorn op aan het apparaat. "Pfff... Mams kan wel goed doorpraten zeg." Neji liep terug naar zijn kamer en besloot te gaan douchen. Hij zocht wat kleren uit, pakte een handdoek en liep naar het kleine kamertje dat de badkamer was. De badkamer zag er echt heel netjes uit vond Neji, maar vanaf nu zal hij het wel zelf schoon moeten houden. Neji legde zijn nieuwe kleren en handdoek klaar en kleedde zich uit. Zijn lichaam zag er goed verzorgd uit. Niet dik, niet dun. Niet echt heel gespierd, maar ook niet allemaal slappehap. Het zag er gewoon goed uit. Neji stapte de douche cabine in en genoot van zijn wasbeurt.
Na een tijdje kwam Neji de badkamer weer uitlopen, gekleed in pyjama. Hij ruimde de vuile was op en liep naar het raam. "Vibrava!" riep hij even. Neji wachtte bij zijn raam en kamde zijn lange haren even. De jongen hoefde niet lang te wachten want Vibrava kwam er al weer aan vliegen. "Kom laten we wat gaan slapen, maar dan wil ik het raam dicht hebben." Vibrava snapte wat Neji bedoelde en kwam naar binnen, waarna Neji het raam dicht deed. "Er zijn 4 bedden, dus ik denk dat er ook een bed is voor jou. Wil je boven mij slapen?" Vibrava knikte en fladderde het bed op. Hij was het niet gewend dat hij ook zo'n lekker bed had. Normaal zat hij 's nachts in zijn nestbal. Neji praatte nog wat met Vibrava, over hoe de dag was verlopen. Maar het duurde niet lang of de jongen en de pokémon vielen uitgeput in slaap.