Remy was opweg naar de eerste gym ,sylvia . Maar voor dat Remy met Sylvia kon vechten moet hij eerst nog een pokémon vangen en dat wist hij ."CHIIIM"! Hoorde Remy. Hij zag een rare pokémon die aan de takken van de bomen aan het slingeren was. "Hallo". Zei Remy "wie is daar?"CHAAAR"!Was het antwood terug."Chimchar kom nou terug , zo een probleem is het niet".De chimchar was aan het huilen.Een chimchar , eens kijken wat mijn pokédex zegt."Chimchar de aap pokémon. Chimchar beklimt met gemak de stijlste muren en leeft in de bergen.Als hij slaapt gaat zijn vlam uit."Zei de pokédex."Maar als chimchar in de bergen leeft wat doet hij dan hier?"Zonder dat Remy het wist , kwam de chimchar op hem af.Hij viel op de grond en liet zijn pokédex vallen."Au" riep Remy luid."Ow nee, heeft chimchar je veel pijn gedaan?"Zei een vreemde stem in de richting van Remy."Nee hoor het gaat wel."Zonder dat Remy het wist zat de chimchar op zijn hoofd."Zo te zien vertroud chimchar jou wel."Zei het vreemde viguur nochmaals."Ik heet Remy."Stelde Remy zich voor."Hoe noem jij?"Ik , ik noem Ellen , aangenaam.Ik ging net mijn eerste pokémon kiezen en ik koos voor turtwig , chimchar werd zo verdrietig dat hij door het raam sprong en naar hier liep.""Jah ik begrijp het".Zei Remy met een bonzend hard.En ja hoor daar kwam ze al profesor Ella Barton."Hey Remy wat kom jij hier doen?""Ik was opweg naar de eerste gym toen opeens deze chimchar op mij afkwam."Zei Remy onschuldig."Heb je dan al 3 pokémon?"Nee die heb ik nog niet maar ik moet er nog eentje vangen."Remy keek naar de chimchar en aaide hem op zijn hoofdje."Mischien is het onbeleeft dat ik het vraag , maar ik heb nog geen enkel pokémon gezien in dit bos al van toen ik naar chimber town vertrok en ik ben bang of ik er geen zou tegenkomen , dus mag ik mischien deze chimchar hebben...?"Vroeg Remy.
Ella twijfelde, ze had Remy eigenlijk al een starter gegeven. Bovendien, was Chimchar niet de makkelijkste. Maar, het zou wel een goed leerproces zijn, voor beide, en Chimchar leek Remy wel aardig te vinden. "Nou... vooruit dan, maar beloof me dat je goed voor hem zal zorgen," besloot ze uiteindelijk te zeggen.
De chimchar vloog in Remy's gezicht."Ja dat zal ik beloven . JIEPIE IK HEB EEN CHIMCHAR!!!"Samen liepen de profesor , Ellen en Remy naar chimber town.